Το blog του Κωνσταντίνου Κατσιμίγα

Αλουμίνιο και εφαρμογές του στις σύγχρονες κατασκευές. Οι τελευταίες τάσεις

ΗΜΕΡΙΔΑ : ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ. ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ.

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ : ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΙΜΙΓΑΣ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Ε. ΤΕΕ-ΘΡΑΚΗΣ

ΚΟΜΟΤΗΝΗ 25 ΜΑΙΟΥ 2004

Είναι γνωστό ότι τα εργοστάσια παραγωγής διατομών αλουμινίου, διοχετεύουν την παραγωγή τους σε εμπορικούς αντιπροσώπους και σε κατασκευαστές κουφωμάτων, οι οποίοι αφού προμηθευτούν και τα υπόλοιπα υλικά που τους χρειάζονται, (μηχανισμούς, υαλοπίνακες, μικροϋλικά, κλπ.) κατασκευάζουν και τοποθετούν το κούφωμα στο οικοδομικό έργο. Η μεγαλύτερη παραγωγή των εργοστασίων διατομών (profile) προορίζονται για κουφώματα.

Ας δούμε όμως τα πράγματα από την αντίστροφη πλευρά τους.

Ο ιδιώτης που κατασκευάζει την κατοικία του ή ο εργολάβος πολυκατοικιών, όταν αποφασίζει για τα κουφώματά του (κυρίως εξωτερικά) έχει να επιλέξει ανάμεσα στο αλουμίνιο, το PVC και το ξύλο. Οι πιο ενημερωμένοι όταν επιλέξουν ένα από τα τρία υλικά θα ερευνήσουν και ορισμένες ακόμη λεπτομέρειες όπως τον τύπο του κουφώματος (συρόμενο, ανοιγόμενο, ανοιγόμενο – ανακλινόμενο κλπ.) και οι πιο προωθημένοι θα ερευνήσουν και ορισμένα ακόμη όπως τύπος υαλοπινάκων, θερμοδιακοπή, ποιότητα μηχανισμών.

Αφού ο πελάτης επιλέξει το κούφωμα που θέλει. βασικό του κριτήριο θα είναι αυτό της τελικής τιμής. Και είναι περίπου βέβαιο ότι θα επιλέξει τον κατασκευαστή με το χαμηλότερο κόστος και ενδεχομένως με τον συντομότερο χρόνο παράδοσης χωρίς όμως να φροντίσει να κατοχυρωθεί με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό.

Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά. Και το κούφωμα που θα παραλάβει ο πελάτης, είναι σχεδόν πάντοτε αμφιβόλου ποιότητας, όσο καλό κι εάν είναι το προφίλ που χρησιμοποιήθηκε.

Στο Νομό Ροδόπης δραστηριοποιούνται περίπου 300 κατασκευαστές κουφωμάτων αλουμινίου. Όλοι τους εκτός από 3 ή 4 διαθέτουν : ένα απλό πριόνι, δυο πρεσσάκια (που τα χαρίζει η εταιρεία), ένα δράπανο και εργαλεία, ενώ χρησιμοποιούνται φτηνά μικροϋλικά, εξαρτήματα και μηχανισμοί(βίδες, κόλλες, αρμόστοκοι, τάκοι, κλπ).

Ένας συνεπής κατασκευαστής αλουμινοκατασκευών θα πρέπει να διαθέτει στην επιχείρησή του : ένα διπλό πριόνι, γωνιάστρα, μηχανήματα ακριβείας για κοπές εξαρτημάτων και φρεξαρίσματα, έναν παντογράφο και τα δυο πρεσσάκια. Επίσης πρέπει να διαθέτει καλά εργαλεία και να χρησιμοποιεί καλής ποιότητας μικροϋλικά. Επίσης αξιόπιστος πρέπει να θεωρηθεί ο κατασκευαστής που διαθέτει :

§ Ασφαλισμένο προσωπικό

§ Μεταφορικά μέσα

§ Και που διακινεί τα προϊόντα του με συνοδευτικά φορολογικά έγγραφα.

Ένα καλό κούφωμα εκτός από το καλό προφίλ (θερμοδιακοπτόμενο ή μη κατά περίπτωση) πρέπει να έχει :

§ Καλούς μηχανισμούς με πρόσθετες ενισχύσεις

§ Καλά λάστιχα στεγάνωσης (3 και όχι 2)

§ Οι νεροστάλακτες να ανοιχτούν στα κατάλληλα σημεία.

Φυσικά το προφίλ πρέπει να κοπεί σωστά, να γωνιασθεί και να κολληθεί με τα κατάλληλα υλικά.

Κατά την τοποθέτηση, το κούφωμα συνήθως τοποθετείται επάνω στο μαρμάρινο κατωκάσι, συχνά δε υπάρχουν και πλευρικές ορθομαρμαρώσεις. Το μάρμαρο είναι καλός αγωγός της θερμότητας και όταν ακουμπήσει το θερμοδιακοπτόμενο προφίλ, θα γεφυρωθεί από το μάρμαρο. Αυτό αποφεύγεται με το καλό τακάρισμα του κουφώματος με πλαστικούς τάκους και καλή εφαρμογή αρμόστοκου.

Πολύ σημαντικό είναι και το τακάρισμα των τζαμιών που πρέπει να γίνεται διαγώνια, ενώ στα μεγαλύτερα στη μέση.

Προσοχή χρειάζεται και στην τοποθέτηση του ρολού με σωστό τακάρισμα στις επαφές της θερμοδιακοπής.

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το σωστό κούφωμα ξεκινάει από το καλό αλφάδιασμα. Επομένως η σωστή ψευτόκασσα είναι απαραίτητη και πρέπει πάντοτε να γίνεται από γαλβανισμένο υλικό με τζινέτια ή ατσαλόκαρφα και ποτέ με κόλληση που καταστρέφει τον γαλβανισμό.

Με την παρέμβαση μας αυτή θέλουμε να τονίσουμε ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας παραγωγής προϊόντων αλουμινίου, προοριζόμενων κυρίως για κουφώματα πρέπει να συμβαδίζει με την εξυγίανση του κυκλώματος κατασκευής κουφωμάτων. Και αυτό γιατί το καλύτερο προφίλ εφοδιασμένο με ISO, ΕΛΟΤ, DIN, EN, CE, κλπ. μπορεί να γίνει πατσαβούρι στα χέρια ενός κακού και φτηνιάρη κατασκευαστή.

Οι προσπάθειες επομένως τόσο των εταιρειών παραγωγής προϊόντων αλουμινίου όσο και των πολιτειακών φορέων, όπως και το ΤΕΕ, πρέπει να κατευθυνθούν και προς την αναγκαιότητα πιστοποίησης και των λοιπών προϊόντων που συμμετέχουν στην κατασκευή του κουφώματος, αλλά κυρίως στην πιστοποίηση των κατασκευαστών κουφωμάτων που παράγουν το 95% του συνόλου. (Το 5% ίσως και λιγότερο παράγεται από κατασκευαστικά τμήματα των εταιρειών).

Η ενημέρωση των πολιτών είναι επίσης αναγκαία προϋπόθεση για την διασφάλιση της ποιότητας των κουφωμάτων. Οι εταιρείες θα μπορούσαν να προωθήσουν φόρμες ιδιωτικών συμφωνητικών που θα υπογράφονται από τους κατασκευαστές και τους πελάτες, όταν πέραν των τιμών του χρώματος και του χρόνου παράδοσης θα αναγράφονται με σαφήνεια :

§ Το είδος της διατομής με τον αριθμό της, το εργοστάσιο παραγωγής και τη διευκρίνιση αν είναι θερμοδιακοπτόμενη ή όχι.

§ Τον τρόπο συναρμολόγησης του κουφώματος.

§ Το είδος του κουφώματος.

§ Τη μάρκα των μηχανισμών και τον τρόπο τοποθέτησής τους.

§ Την ποιότητα των μικροϋλικών.

§ Τον τύπο και τα πάχη των υαλοπινάκων και τον τρόπο στερέωσής τους.

§ Τον αριθμό των λάστιχων στεγάνωσης και την ποιότητά τους.

§ Το είδος της ψευτόκασσας και τον τρόπο τοποθέτησης.

§ Τον τρόπο τοποθέτησης του κουφώματος (με τάκους ή όχι) και τέλος.

§ Τον επιτυγχανόμενο συντελεστή θερμοπερατότητας Κ.

Θεωρώ αυτονόητη την αναγκαιότητα οργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων σε κατασκευαστές από μέρους των εταιρειών, την ενημέρωση των πολιτών με απλά λόγια για το τι πρέπει να ζητούν από τον κατασκευαστή του (συνδυασμός διαφήμισης και ενημέρωσης) και τέλος τη χορήγηση κινήτρων (και από τις εταιρείες) για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των κατασκευαστών (περίπου 80.000 ευρώ για ένα καλό εργαστήριο).

4 Σχόλια »

  1. Αγαπητέ κύριε Κατσιμίγα όσον αφορά της [φόρμες ιδιωτικών συμφωνητικών] που αναφέρεται ότι θα έπρεπε να ήταν αναλυτικές, όσο αφορά της προδιαγραφές των κουφωμάτων και τον προσδιορισμό των υλικών, καθώς και του τρόπου κατασκευής θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
    Στην αγορά των αλουμινίων κουφωμάτων τα οικονομικά περιθώρια είναι πολύ μικρά, ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι το προϊών «ουσιαστικά» είναι το ίδιο κατά βάση, διότι το προφίλ που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές αλουμινίου είναι μια επιλογή τους από τέσσερα πέντε προφίλ που κυκλοφορούνε στην ελληνική αγορά, οπότε οι κατασκευαστές χωρίζονται στην Ελλάδα σε τρις τέσσερις ομάδες κατασκευής που ουσιαστικά συναρμολογούν και όχι παράγουν τρία διαφορετικά προϊόντα όλα και όλα, οι διαφορές τους είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες μέσα στην κάθε μία ομάδα.
    Συμπερασματικά λιπών τα περιθώρια διαφοροποίησης του κόστους παραγωγής είναι ελάχιστα όποτε και οι διαφορές των προδιαγραφών ελάχιστες. Αυτό το συμπέρασμα είναι και το κίνητρο των Συναρμολογητών αλουμινίων κουφωμάτων να αποκρύπτουν της προδιαγραφές διότι θα ήταν πασιφανές ότι όλοι πουλάνε κατά 98% το ολόιδιο προϊών οπότε τη μένει στον πελάτη να κάνει την διαφορά μόνο η ΤΙΜΗ αυτό προσπαθούνε έντεχνα να αποκρύψουν όλοι οι Συναρμολογητές
    Η ‘Έκπτωση’ στα επιμέρους υλικά είναι ο μόνος τρόπος για όποιον δίπατε συναρμολογητή αλουμινίου ο δρόμος για να μειώσει το κόστος και είναι εύλογο ότι όλος ο κλάδος αποκρύπτει έντεχνα την κούρσα ταχύτητας που βρίστονται όλοι οι συνάδελφοι τους.
    Φωτεινό παράδειγμα λιπών είναι τα εργοστάσια ξύλινων κουφωμάτων γερμανικού τύπου τα οποία επιδεικνύουν και λανσάρουν την λίστα των προδιαγραφών τους ακόμα και στο επίπεδο της μάρκας, της προέλευσης, και της ποιότητας και της τελευταίας βίδας που χρισιμοποιού και ο λόγος είναι ότι σε αυτό τον κλάδο όντως μιλάμε για κατασκευαστές και όχι για συναρμολογητές μπορούν να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν το προφίλ (διατομή) του ξύλινου κουφώματος που θέλουν και να έχουν ποικιλία κοστολογίου – διαφορετικών προϊόντων που όντως μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους και να προκύψουν διαφορές σε αυτό τον κλάδο λυπών δεν υπάρχει ούτε ένα ιδιωτικό συμφωνητικό που να μην περιέχει λίστα προδιαγραφών και για την τελευταία βίδα.

    Σχόλιο από Γαρόφλος Βασίλης — Απρίλιος 12, 2008 @ 8:15 πμ | Απάντηση

  2. Αναφορικά θα ήθελα να σας προσδιορίσω το συνολικό κόστος του μηχανολογικού εξοπλισμού που απαιτείται για την κατασκευή κουφωμάτων
    Αναλιτικα λιπών για

    Αλουμίνια κουφώματα: Μικρό εργαστήριο – .
    Ξεκινάει από 2.000 ευρο.
    Αλουμίνια κουφώματα: Εργοστάσιο ικανοποιητικής παραγωγής
    Ξεκινάει από 50.000 ευρο.

    Πλαστικά κουφώματα: Μικρό εργαστήριο – βιοτεχνία.
    Ξεκινάει από 50.000 ευρο.
    Πλαστικά κουφώματα: Εργοστάσιο ικανοποιητικής παραγωγής
    Ξεκινάει από 200.000 ευρο.

    Ξύλινα κουφώματα: Μικρό εργαστήριο –
    Ξεκινάει από 20.000 ευρο.
    Ξύλινα κουφώματα: Εργοστάσιο ικανοποιητικής παραγωγής
    Ξεκινάει από 800.000 ευρο.

    Σχόλιο από ΞΥΛΙΝΑ ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ — Απρίλιος 18, 2008 @ 7:41 πμ | Απάντηση

  3. Όντως τα κουφώματα αλουμινίου είναι τα πιο δημοφιλή στην Ελλάδα, αν και στην Ευρώπη προτιμώνται τα pvc ολοένα και περισσότερο

    Σχόλιο από myConstructor — Οκτώβριος 22, 2014 @ 12:13 μμ | Απάντηση

  4. Νομιζω οτι ειναι πολυ καλυτερα απο τα pvc. Σου δινουν μια αισθηση ασφαλειας μεγαλυτερη.

    Σχόλιο από Ανδρεας — Σεπτεμβρίου 21, 2015 @ 1:27 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: